Meditationsgruppe

Meditationsgruppen - Meditation i kirkerummet

Adventskirken har en lang tradition for at arbejde med kristen meditation. Kristen meditation kan have mange udtryksformer, men er kendetegnet ved, at Kristus er centrum. Mange oplever, at de bliver beriget og får en anden åbenhed for det guddommelige gennem meditationen.

Meditationsgruppens medlemmer arbejder typisk med en bog om et åndeligt emne, som man læser hjemme og kort reflekterer over i gruppen, noget som man bagefter kan tage med sig ind i stilheden. I gruppen er der mennesker, som har mediteret i mange år og andre, som har mediteret i kortere tid. Typisk er man stille sammen i en lille time.

Hvad: Meditationsgruppen

Hvornår: Mandag i ulige uger klokken 16.00 til 17.30. Se datoerne i kalenderen.

Hvis du vil vide mere: Kontakt Hanne Carlsbæk på telefon 61264241 eller skriv til hannecarlsbaek@gmail.com

For hvem: Åbent for alle med interesse for fordybelse og meditation.

Solopgang over kornmark

Læs artikelen "Vi skal have Helligånden tilbage i kristendommen" bragt i Kristelig Dagblad 25.07.2015,  med Vibeke Marie Lasheras, som er en af stifterne af meditationsgruppen her.