Om kirken

Sonja på 3 år og hendes mor cykler forbi Adventskirken, når de skal i børnehave. Hver gang spørger Sonja, om de skal ind i kirken.  Sonja føler sig hjemme i Adventskirken.

Adventskirken har ligget på hjørnet af Bellahøjvej og Sallingvej i mere end 75 år, og hvis der er noget, som altid har kendetegnet kirken, så er det en vision om at skabe en kirke, hvor alle føler sig hjemme. At høre hjemme i Adventskirken handler ikke om at kunne genkende kirkens røde mursten, men om de oplevelser, som foregår inde bag murene. Som lille Sonja, der ved, at hun til Adventskirkens rytmiske legestue får gode sang- og legeoplevelser.

At være kirke handler for os i Adventskirken om at danne rammen om fællesskaber, at være til stede i både menneskers lykkeligste og sværeste øjeblikke og ikke mindst at være en del af menneskers hverdag.

Kirke er noget vi skaber sammen alle ugens dage. For os er koret onsdag aften eller strikkecafeen tirsdag formiddag en lige så vigtig del af Adventskirkens liv som gudstjenesten søndag morgen.

Vi håber, at Adventskirken også kan give dig gode oplevelser - også selvom du ikke helt føler dig hjemme i endnu.

Her finder du Adventskirken

Kort der viser Adventskirkens placering

Adventskirken er en del af folkekirke. Kirken dækker Advents sogn i Vanløse i Københavns Stift. Sognet har 8182 indbyggere.

Sognets geografiske afgrænsning er:

• Mod nord: Fuglsang Allé
    • Mod øst: Aggersvoldvej, Thyvej og Åløkkevej
    • Mod syd: Grøndalsparken, baneterrænet, Jupitervej, Apollovej og Vanløse Allé
    • Mod vest: Katrinedalsvej, Kaløvej, Havdrupvej, Slotsherrensvej og Højstrupvej.